Skip to content
Małopolska kodujeMałopolska koduje
Małopolska koduje
Małopolski Festiwal Programowania
  • Idea
  • Aktualności
  • Kontakt
  • Poprzednie edycje
    • edycja 2019
    • edycja 2018
    • edycja 2017
  • Idea
  • Aktualności
  • Kontakt
  • Poprzednie edycje
    • edycja 2019
    • edycja 2018
    • edycja 2017

Roboty na tropie mitów – lekcja pokazowa

Tak może wyglądać lekcja języka polskiego. Przygotowujemy 7-8 stanowisk np. po dwa stanowiska z ozobotami, Photonami, edisonami i klockami lego WeDo. Grupy wędrują wykonując kolejne 4 zadania. Na każde zadanie mają po 10 minut, łącznie 40 minut.

1. Z Photonem po nitce do kłębka w labiryncie Minotaura.
Zadanie: zaprogramuj Photona w taki sposób, by pokonał labirynt Minotaura i opowiedz mit o Tezeuszu i Ariadnie. Jako labirynt wykorzystujemy matę edukacyjną lub wykonujemy labirynt na podłodze z kolorowej taśmy. Do programowania Photona wykorzystujemy aplikację Photon Coding, moduł Blocks. Labirynty można wygenerować w programie Maze Generator: http://www.mazegenerator.net/

2. Koń trojański podbija Troję – dwa zestawy klocków Lego WeDo
Zadanie: Jedna grupa konstruuje konia trojańskiego, a następnie programuje go, tak by poruszał się do przodu – wykorzystujemy do tego czujnik …. Druga grupa konstruuje bramę, przez którą wyjedzie koń trojański. Po zakończonym zadaniu grupa opowiada, w jaki sposób Grecy zdobyli Troję.

3. Herkules i hydra
Zadanie: zbuduj dwa roboty, z których jeden będzie hydrą, drugi Herkulesem – wykorzystaj do tego zadania roboty Edison. Postaraj się, by twoja konstrukcja zawierała przynajmniej jedną cechę charakterystyczną dla danej postaci. Następnie przy pomocy obydwu robotów przedstaw walkę, w której Herkules pokonuje hydrę lernejską odcinając jej głowy. Roboty programujemy wykorzystując do tego kody kreskowe dla Edisona.

4. Ozoboty na tropie związków frazeologicznych
Zadanie: Zaprogramuj drogę ozobota w taki sposób, by jadąc po planszy ozobot połączył wszystkie związki frazeologiczne i wyjaśnij ich znaczenie. Do dyspozycji masz kody: jedź prosto, skręć w lewo, skręć w prawo, jedź szybko, jedź wolno, zawróć. Do tego zadania można użyć kodów rysowanych pisakami lub gotowych naklejek z kodami.

Związki frazeologiczne nauczyciel wybiera spośród podanych np.:
syzyfowa praca, nić Ariadny, pięta Achillesa, stajnia Augiasza, strzała Erosa, koń trojański, w objęciach Morfeusza, Ikarowy lot, bunt prometejski, jabłko niezgody, olimpijski spokój, puszka Pandory, pod egidą, Tytan pracy, wierna Penelopa, spartańskie wychowanie, róg obfitości, złote runo, paniczny strach

Na filmie lekcja powtórkowa z mitologii greckiej, a na niej roboty w akcji.

Zobacz także

Podsumowanie Festiwalu
Czerwiec 26, 2018
Filmowy przegląd festiwalowy
Czerwiec 20, 2018
Wielki Finał
Czerwiec 13, 2018
Wielki Finał 12 czerwca 2018 – zaproszenie
Czerwiec 6, 2018
Szukaj
Partnerzy
  • Akademia Kodera
  • Katedra Informatyki
  • NEC
  • SP 33
  • HeadTrip
  • MICE
  • Szkoła Programowania
  • Małopolska
  • Galaktyka
  • WBP w Krakowie
  • SP da Vinci
  • Fundacja Szkoła Medialna
Małopolska koduje
Fundacja Szkoła Medialna

Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
W swojej przeglądarce możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.
Akceptuję